• banner_033.png
  • banner_011.png
  • banner_024.png
  • banner_008.png
  • banner_010.png
  • banner_018.png
  • banner_038.png
  • banner_037.png
  • banner_021.png
  • banner_027.png
  • banner_012.png
  • banner_009.png
  • banner_039.png
  • banner_035.png
  • banner_025.png
  • banner_019.png
  • banner_007.png
  • banner_028.png
  • banner_006.png
  • banner_020.png

Yumuşak ve hafif yağlı hissi veren tadıyla brokoli son yıllarda sağlığa katkıları özellikle de kansere karşı koruyucu etkileri nedeniyle beslenme araştırmalarının parlayan yıldızı haline gelmiştir.

Lahanagillerin diğer mensupları gibi brokoli de kanseri önleyici çok özel kimyasallar içeren ve besin değeri açısından oldukça zengin bir sebzedir.

Kansere karşı koruyucudur: Yapılan birçok epidemiyolojik araştırma daha fazla brokoli tüketen kişilerde tüketmeyenlere ve hiç tüketmeyenler oranla  özellikle kolon ve akciğer kanserine yakalanma risklerinin daha düşük olduğunu ortaya çıkarmıştır.

Çok güçlü antioksidantlar olan β karoten, C ve E vitaminlerinden zengindir: Geniş kapsamlı araştırmalar sonucunda antioksidantları asıl kaynağı olan sebze ve meyvelerden alan bireylerde, tabletlerden alan bireylere oranla çok daha düşük oranlarda kalp krizi, inme, katarakt ve kanser yakalanma riski olduğu görülmüştür.

Zengin bir folat ve demir kaynağıdır:  Brokoli, özellikle de mor yapraklı brokoli yüksek folat içeriği ile özellikle hamile kalmayı düşüne kadınlar için harika bir sebzedir (hamilelikte folat eksikliği bebekte spina bifida adı verilen ve zeka geriliğine yol açan bir hastalığa neden olmaktadır). Ayrıca hem folat hem demir içeriği nedeniyle de aneminin önlenmesi ve tedavisinde de güçlü bir  destektir.

Vitamin ve minerallerden çok zengindir:  Brokoli antioksidantlar, folat, demir dışında; kalsiyum, çinko ve B vitaminlerinden de çok zengindir. Kısacası sağlıklı bir yaşam tarzının olmazsa olmazlarından biridir.

Brokolinin haftada yaklaşık 200 gr tüketimi kansere karşı koruyucu etki gösterebilirken; hamile kalmayı düşünen kadınlarda günlük yaklaşık 170 gr tüketimi günlük önerilen folat ihtiyacının  yarıdan fazlasını karşılamaktadır.

Uzman Diyetisyeninizin Notu:  Haftada 2-3 defadan daha sık brokoli tüketen bireylerde ,-brokoli-  iyot emilimini azalttığından özellikle toprağı iyottan fakir olan bölgelerde yaşayan bireylerin deniz ürünleri gibi iyot kaynağı besinleri daha fazla tüketmeleri tavsiye edilmektedir.

Geri Dön

 

 

 

 

 

 

 

Hesaplamalar     Besinlerin İçerikleri    Mucize Besinler